zaterdag 6 november 2010

Xmas ????

Afgelopen weekend zijn we weer eens naar de Gold Coast geweest om Ken & Rachel's nieuwe huis te bewonderen. Ze genoten altijd erg als ze bij ons op bezoek waren van de ruimte en hebben nu een huis gekocht op 1 acre (ongeveer 4000 vierkante meter). Het is een gigantisch groot huis wat ligt op een aflopend stuk grond, kortom een schitterende locatie. Omdat het redelijk steil is werd Mackenzie (hun jongste zoon) met de grasmaaier omhoog gestuurd als het tijd was om een nieuw biertje te halen, prachtig vond ie het. Een van de eerste dingen die Ken heeft gedaan was om een kippenhok te maken, want de verse eitjes bij ons vonden ze toch ook wel een genot. Ik moet zeggen dat ie een prachtig hok had gemaakt onze kippen zouden er jaloers op geworden, compleet met een brieven bus :-) Wim & Kathy waren ook van de partij, en s'avonds had Rachel een heerlijk kerst diner gemaakt, omdat wij er deze kerst niet zijn (we zijn dan in Holland). We zijn die avond tot in de kleine uurtjes doorgegaan, en spelletjes gespeeld waar jagermeister bij betrokken was. Helaas kan ik niet alle foto's op het blog laten zien van die avond, want ik denk dan dat mijn blog geblokkeerd gaat worden, in ieder geval veel plezier gehad.

Jeanette had deze week vrij genomen, omdat ze nog een hoop dagen had staan en omdat er deze week erg veel evenementen gaande waren. Allereerste natuurlijk de Melbourne cup "The race that stops the nation", ook wel genoemd, omdat in het hele land al het werk wordt neer gelegd om deze paarden race te bekijken (een volle 3 minuten). Traditiegetrouw gaan Jeanette en ik naar een pub om de race te aanschouwen en wat te wedden wat we normaal nooit doen. Jeanette maakt er altijd een hele studie van, en baseert haar weddenschappen op de achtergronden van de paarden (hoe oud, vorige resultaten, welke jockey en ga zo maar door). Ik daarentegen pik gewoon een paard en win elk jaar, maar dat was anders dit jaar, ik won niets en nu won Jeanette met haar weddenschappen, geloof me ik heb dat moeten horen ;-) En dan is verder de hele week Jacaranda festival in Grafton, wat een jaarlijks evenement is, en dit de 2de keer is dat we dit mee maken. Een erg groots festijn waar het bloeien van alle Jacaranda bomen centraal staat. Elk jaar rondt deze tijd geven deze bomen een prachtig schouwspel van paarse bloemen. Het feit dat Grafton er vol van staat is een reden geweest (75 jaar gelden) om er een festival van maken. Het verkleden van jezelf is een belangrijk onderdeel hiervan en is een beetje te vergelijken met het carnaval in Holland. De kinderen vinden het prachtig en smeren elkaar in met allerlei viezigheden het kan niet gekker. Er zijn overal kraampjes en de middenstand voeren allerlei vertoningen uit om mee te dingen in een prijs de aan het eind van het festival wordt uit gereikt. En ook voor de middenstand geldt, het kan niet gek genoeg zijn. Helaas laat het weer niet echt met zich mee werken dit jaar, we hebben trouwens toch een erg slecht voorjaar, met erg veel regen. Dit houdt dan ook in dat ik niet veel vorderingen maak met onze garage.

En tot slot mijn vrachtwagen rijbewijs, helaas weer dezelfde examinator als de laatste keer, en ik ben wederom niet geslaagd, mijn 90/94% was niet net niet genoeg voor de vereiste 95%. Toen ik er probeerde achter te komen waar ik die paar procent dan had verloren, kreeg ik te horen dat ik mijn nek niet ver genoeg draaide om in de spiegels te kijken, en ik een paar keer "1" vinger aan de binnenkant van het stuur had inplaats van de buitenkant. Zoals je begrijpt viel m'n mond open van verbazing, en heb toen besloten om er compleet vanaf te zien. Weet niet wat zijn probleem is maar om een of andere reden zal deze examinator mij nooit en te nimmer een vrachtwagen rijbewijs toekennen. Erg jammer want onze brigade zit nagenoeg zonder chauffeurs, helaas heb ik geen zin om de "spelletjes" van de examinator mee te spelen en kan me tijd beter gebruiken.
Tot zover.........

1 opmerking:

  1. Ongelooflijk! Misschien moet je eerst maar een biertje met hem gaan drinken, wat heeft zo'n vent er toch aan....
    Jammer hoor, maar ik kan me jou reactie goed voorstellen.
    Groetjes, BHJLA

    BeantwoordenVerwijderen