woensdag 17 november 2010

Jack the Donkey

Onze buren (de enige die vrij dichtbij wonen) zijn al een tijdje bezig met het verkopen van hun huis, wat niet echt lukt tot zover. Omdat ze niet langer willen wachten hebben ze al een ander huis gekocht in South Grafton, ze wilde niet meer zo afgelegen wonen, en gaan in December dus verhuizen naar de meest dichtstbijzijnde stad, en proberen huurders te vinden voor het huis waar ze nu in wonen tot dat wordt verkocht. Als je het mij vraagt niet bijster slim, maar ja die dingen gebeuren als mensen geen geduld op kunnen brengen en gaat ze geheid geld kosten. Maar hopen dat de eventuele huurders een beetje normaal zijn, d'r zitten hier nogal wat "interessante" karakters, maar die hoef ik toch echt niet naast me te hebben wonen. Afijn ze hebben een ezel genaamd "Jack", en nu heeft Dave (de buurman) gevraagd of wij Jack over willen nemen omdat hij 'm niet mee kan nemen naar z'n nieuwe woonplaats. We hoefden hier niet echt lang over na te denken, want Jack is een geinig beessie. Toen we hier in het begin gingen wonen ben ik iedere dag met de honden naar Jack geweest om de honden aan de ezel te laten wennen, ze hadden immers nog nooit zo'n groot beest gezien. Na verloop van tijd ging dat erg goed, en werd er niet meer geblaft, hierdoor hebben we al vroeg een band opgebouwd met Jack. Helaas betekend dit wel weer dat er wat hekwerk geplaatst moet gaan worden, want anders vreet ie alle planten op die we net hebben geplant. Dus maar weer effe in het bos een paar mooie recht boompies neer halen die als hoekpalen kunnen fungeren voor het nieuwe hek. Dave was erg blij met het feit dat wij Jack over namen, en hij heeft een grote rol hekwerk en ander materiaal bij ons afgeleverd, wat weer in de kosten scheelt. Tijdens het vellen van de bomen kwam m'n kettingzaag weer eens vast te zitten, dus moest de andere kettingzaag er aan te pas komen om 'm weer lost te krijgen. Na het op maat zagen van de palen, de stammen van de schors ontdaan, zodat ze enigszins een beetje konden drogen. Ik heb een tijdje geleden een gate gevonden in het bos wat ik nu goed kan gebruiken voor Jack z'n omheining. Ik heb de palen uitgemeten, en gestut zodat die kracht kunnen opvangen als ik de draden strak ga spannen. Ik ga van de week wat draad en prikkel draad kopen zodat ik dan het hekwerk af kan gaan maken. We weten nog niet of we Jack overnemen voor dat we naar Nederland gaan, wat een extra zorg is voor het gepensioneerde echtpaar dat op ons huis gaat passen wanneer we er niet zijn. Dave had gezegd dat ie wel kon blijven totdat we terug zouden komen, wat we waarschijnlijk gaan doen.

1 opmerking:

  1. Wel ja, nog een beestje erbij, moet kunnen en gezellig dat balken straks wat dichterbij. We hebben hem toen gehoord, dus we kennen Jack!! Leuk hoor!
    Zijn jullie je verder al aan het voorbereiden op NL? Wanneer vertrekken jullie?
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen