maandag 7 december 2009

Meet Jack (the "Rat" Ripper)

Nou daar was niet echt veel voor nodig, had enigszins goed gekeurd dat er een nieuwe kat mocht komen, en daar was ie dan de volgende dag "Jack". Jeanette had 'm zien staan in de locale krant "free to good home", had ze er waarschijnlijk niet bijverteld dat ie naar een huis ging met 5 honden met een twijfelachtige geschiedenis met katten. En daar gingen ook onze principes de deur uit, we nemen namelijk alleen maar dieren van het asiel. Afijn onze "Jack" is niet een van de mooiste, hij heeft korsten en allemaal kale plekken op z'n huid en staart. Hij was de laatste van het nest en wij weten wel waarom, de minkukel ziet er niet uit, dus had hij uiteindelijk toch wel in het asiel belandt denken we dan maar. Ik zal hem van de week naar de dierenarts nemen om 'm eens grondig te laten onderzoeken. Het natuurlijk overbodig om te vermelden dat we de honden erg kort houden, wat niet zo makkelijk was want ze waren razend nieuwsgierig. Jack blies zo hard als ie uit z'n kleine lijfje kon, om ze op afstand te houden. Rusty (degene die we verdenken van het afmaken van onze vorige katten) gedraagt zich voorbeeldig en likt Jack elk moment ie dicht bij kan komen. Jessy daarentegen is erg bang voor dit kleine beesie en komt al een paar dagen niet meer in huis. (Jessy heeft erg weinig sociale vaardigheden), maar dat trekt wel bij. Na een paar dagen is Jack al niet meer bang van de honden en rent en speelt tussen ze door. Ook is de nieuwigheid er bij de honden ook al een beetje vanaf, en laten ze hem ze gang gaan. Ik ben erg onder de indruk van de zindelijkheid van deze kat die niet veel meer dan een 7 weken oud is. Hij maakt al gebruik van de kattenbak, en heb niet meer 2 "ongelukjes" kunnen tellen, onvoorstelbaar ! De grootste reden dat "we" Jack hebben genomen is dat we last hebben van wat ratten, en hij ze zou gaan moeten vangen. Op het moment is ongeveer even groot als de rat, dus dat zal nog wel effies duren.

Zoals al eerder vermeld in vorige blogs hebben we eindelijk weer wat regen gehad, wat goed was, maar ook betekend dat het gras weer begint te groeien. Onvoorstelbaar het leek allemaal dood te zijn maar na de grote regenval is als een bezetene aan het groeien wat dus betekend dat er weer gemaaid moet gaan worden. Onze eigen"ride on mower" is kapot, maar op het moment maken we gebruik van de maaier van Ernst & Helen. Het is een redelijk groot oppervlak wat ik moet maaien en doe dit in etappes. Deze maaier (Greenfield) is niet nieuw maar heeft een nieuwe motor, wat erg goed is te merken. "Hij" maait alles kort en klein van takken (soms zelfs 5 cm dik) tot kleine boompjes. Het ziet er altijd weer een stuk beter uit wanner er net is gemaaid zie de foto's. Moet maar eens met Ernst praten of ie de maaier niet wel over doen aan ons. Dat gezegd heeft de Greenfield nu 2 lekke banden, en wat probleempjes met het maaideck, desondanks ben ik toch nog geïnteresseerd omdat ik geen $4000 voor een nieuwe uit wil geven. Verder maak ik ook enige vorderingen met het kippenhok, ben weer effe langs de houtzagerij geweest om wat "afval hout" te halen om het "slaaphok" te maken. Het gat is daar gelaten om snel bij de gelegde eitjes te komen. Het gaat allemaal niet zo snel als ik had gepland, maar met die hitte is echt niet lang vol te houden. Het was 44 graden in Grafton, en natuurlijk zijn er dan bosbranden, we waren net thuis van het werk toen we werden op geroepen. Afijn het was middernacht toen we weer thuis waren maar we hadden de klus geklaard en een huis kunnen redden. De mensen waren erg blij en koffie, thee, bier en allerlei lekkernijen voor ons klaar gezet toe we de klus hadden geklaard.

We hebben ook wat papieren ontvangen omtrent de nieuwe zonne cellen installatie. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat er waarschijnlijk wat problemen zijn i.v.m. het aansluiten van het geheel. Ik heb de SolarShop gebeld, maar helaas kan niemand me antwoord geven voordat de overheid bedrading schema's heeft geleverd. Ik ben bang dat wij nog meer moeten investeren dan wat was geofferd, en ik denk niet dat we dat gaan doen. Maar zoals ik al zei we moeten wachten tot het nieuwe jaar wanner de nieuwe regeling van kracht wordt.
Wordt vervolgd.............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten