dinsdag 15 december 2009

Xmas Barbeque

Het is gebruikelijk hier in Australië om in de aanloop van Kerstmis (Xmas) party's te geven. Vrienden, werkgevers, en andere instanties organiseren een party in een restaurant, pub op het werk, of gewoon bij iemand thuis. Dus ook bij de fire brigade is dit een gewoonte, wat normaliter gehouden wordt in de garage waar de brandweerwagens staan en wat aan de snelweg ligt. Nu is dit niet een echt gezellige omgeving, zeker niet voor de kinderen die ook aanwezig zijn met de party's. Dus had Jeanette voor gesteld om het bij ons thuis te houden, zodat de kinderen eventueel ook konden zwemmen als ze dat wilden. Dit werd erg positief ontvangen en aldus hebben afgelopen zaterdag de Fire Brigade's Xmas party bij ons thuis gehouden. Ik weet niet hoe dit gebeurde maar voor ik erg in had was ik erin geluisd om voor de Kerstman (Santa) te spelen. Niet m'n meest favoriete bezigheid met die hitte, maar alla. Het was erg gezellige en hebben een hoop schik gehad, de kinderen hebben tot laat in het zwembad gespeeld dus het was een groot succes, ik ben bang dat dit voorlopig de traditie gaat worden, wat wij niet erg vinden.

Zoals ik al eerder vermelde is het erg warm de laatste weken wat ook inhoudt dat we regelmatig onweersbuien aan het eind van de dag hebben. Dit was ook het geval vorige week vrijdag, ik stond op de veranda het schouwspel van regen en donder en bliksem te bewonderen, toen opeens zo'n 100 meter voor me de bliksem in een boom sloeg. Ik schrok me het apelazarus wat een klap, een grote wit/blauwe licht straal die in rood veranderde waar ie in de boom sloeg. Ben (nadat de onweersbui was verder getrokken) effies wezen kijken en kon al snel zien welke boom het was, het gekke was dat die bliksem niet in de kruin van de boom was ingeslagen maar gewoon in de zijkant, en via 2 zijkanten de grond is ingeslagen. Anders dan een hoop schors wat los hangt lijkt dat de boom er niet erg veel "last" van heeft.

Onze nieuwe aanwinst Jack doet het goed, hij begint al zelfs de honden uit te te dagen om met hem te spelen. Zoals ik in de vorige blog al vermelde heb ik hem naar de dierenarts genomen om zijn huid probleem te laten onderzoeken. Afijn het blijkt dat ie ringworm heeft, wat eigenlijk geen worm is maar een huid aandoening, maar zo wordt genoemd omdat de huid aandoeningen ring vormige plekken vormen. Naar het schijnt is de deze huid schimmel (wat het eigenlijk is) besmettelijk is en honden en zelfs mensen kan infecteren. Dat verklaard in ieder geval waarom ik opeens allemaal vlekken in m'n hals heb, en ook Jeanette begint gelijkwaardige symptomen te vertonen. Volgens de dierenarts is de kans erg klein dat de schimmel onze volwassen honden aan zou tasten. Daar zit dus "mooi" naast, Rusty zit onder, Champers en Jessie beginnen ook al kale plekken te krijgen, dus hier zijn we lekker mee, Jeanette heeft wat moois in huis gehaald !
We hebben een goedje gekregen waar we Jack elke week (voor 4 weken) mee moeten wassen, Ha Ha, heb je wel eens geprobeerd om een jonge kat die nog nooit water heeft gevoeld te wassen ? Jeanette zat dus onder de krassen na het wassen, maar het is uiteindelijk gelukt, nog een paar weken te gaan.

Het maaien is even op hold gezet, ik dacht zelf wel effe de band te repareren. Maar met een bandenplak zetje van Simpson kom je niet echt ver. Ben wel een heel end gekomen, maar toen ik uiteindelijk de ban weer terug op het wiel gezet moest worden liep ik vast. Maar met de hulp van de buurman is het uiteindelijk toch gelukt om de volgende dag te constateren dat het bandenplak setje van Simpson niet echt geschikt is om dit soort banden te plakken. Na alle frustraties heb ik er genoeg van en ga het wiel er vanaf halen en mag iemand anders het proberen (natuurlijk tegen betaling wat ik wilde voorkomen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten