dinsdag 9 februari 2010

Powerboat races in Grafton

We wonen deze week (4 Februari) een jaar op ons nieuwe stekje, wat is dat snel gegaan, en wat hebben we een hoop nieuwe dingen gedaan en geleerd in die periode. Van ons mag het volgende jaar weer net zo zijn, zo zijn we het afgelopen weekend naar de powerboat races geweest op de Clarence river in Grafton. Ik moet zeggen een geweldig spektakel, ongelofelijk hoe snel die boten op volle snelheid komen, en een snelheid van 250 Km/u (op het water !) kunnen halen. Het weer was een beetje regenachtig maar erg benauwd. maar met wat koude biertjes was daar wel mee te leven :-) Der zijn verschillende klasse, waar de F1 de snelste is, de gasten die de boot besturen zien eruit of of ze met een F16 gaan vliegen, zal allemaal wel met de veiligheid hebben te maken. De start is erg spectaculair, de boten liggen aan de kant en worden vastgehouden door een aantal mensen zodat ze niet weg drijven. Als dan het vlagsignaal wordt gegeven gaan ze vol gas ervandoor. Der waren 9 boten in de F1 heat, wat dus problemen kan geven als ze de eerste bocht moeten maken wat dus het geval was, een van de boten werd geraakt en rolde over. Gelukkig alleen maar materiële schade, de bestuurder (piloot) had geen verwondingen. Ik heb het getracht te filmen maar het is iets te ver weg, desalniettemin geeft het je wel een indruk hoe de start gaat.
Al met all een zeer geslaagde dag waar we volgend jaar weer graag terug naar gaan !



Ben van de week opgeroepen door de Fire brigade, om bij een auto ongeluk op de Pacific highway assistentie te verlenen. Ben altijd een beetje huiverig en hoop dat er geen ernstige gewonden zijn. Dat was gelukkig niet het geval maar wel een gigantisch wonder was. De hele cabine van de vrachtwagen was van het chassis af geslagen. Het betrof een B-double wat reusachtige vrachtwagens zijn en 2 grote aanhangers voor trekken. De bestuurde was denk ik slaap gevallen (wat erg veel gebeurt in onze regio), en kwam 180 graden gedraaid in de berm terecht wat betekend dat beide aanhangers over de andere weghelft zijn gesleurd, wat een geluk is geweest dat er op dat moment geen tegenliggers waren. Wij moeten aanwezig blijven totdat er geen brandgevaar meer is, wat betekend dat we niet eerder weg kunnen voordat de auto is weg getakeld. Omdat er nog 2 andere brandweer wagens bij waren en het niet in onze regio was gebeurt, zijn we al wat eerder vertrokken wat ik niet echt erg vond anders had het weer eens keer middernacht geworden.

Verder hebben we wat probleempjes met onze honden Rusty en Tyson. Om een of andere reden gaan ze de laatste weken ons terrein af om de buurt te verkennen. Tyson is klein genoeg om door het hek heen te gaan en Rusty kan dat ook aan de voorkant waar een oud hek staat. Ze hebben dit alleen nog niet eerder gedaan ? We zijn al verschillenden keren opgebeld door mensen die Tyson hadden gevonden (Rusty laat zich niet grijpen). Gelukkig waren deze mensen zo aardig om te bellen, je hoeft hier niet op te kijken als ze je hond afschieten als ze op hun terrein komen. Dit komt omdat er een hoop dingo's en ander wilde honden leven die veel schapen en kalveren dood maken. In ieder geval een groot probleem, ook omdat er met 100Km/u op de weg voor gereden mag worden en dus niet zo snel voor een hond wordt gestopt. Ik moet dus het hek aan de voorkant gaan vervangen wat weer een grote job is, maar dat houd Tyson niet binnen, dus moet we met een andere oplossing komen, we willen ze niet de hele dag vastbinden. Ik heb al eerder vermeld dat de mensen die hier wonen erg vindingrijk zijn en die kwamen met het idee om een stuk plastic waterpijp aan hun halsband te binden, wat er voor zorgt dat ze worden geblokkeerd als ze door het hek heen willen kruipen. Dit dus de volgende dag gelijk geprobeerd om te constateren (toen we terug kwamen) dat Rusty zijn halsband kwijt was maar wel binnen de omheining zat maar Tyson zat dus buiten de omheining, omdat ie er niet meer in kon vanwege dat stuk pijp (wat er eigenlijk voor had moeten zorgen dat ie er helemaal niet uit kon). Afijn heb het gat gevonden waar ie uit gaat, en heb inmiddels de wat langere stukken pijp (pijp is erg licht van gewicht) gebruikt wat tot nu toe goed gaat, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten