maandag 21 september 2009

"Babysitting" !

Afgelopen weekend werden we gevraagd door Mike & Fiona (stel wat iets verder op woont) om voor hun dieren te zorgen, afgelopen weekend. Ze hebben 3 honden, 3 katten, 2 schapen, een paard en een aantal kippen. 2 van de honden hadden ze mee genomen en de derde "Grippy" moest thuis blijven. Grippy is een Staffordshire Bull terier (Staffie zoals ze hier worden genoemd), wat goede familie honden zijn maar kunnen nogal moeilijk kunnen zijn met andere honden. Ze zijn verschrikkelijk sterk en zijn een beetje te vergelijken met Pitbulls, en daarom erg makkelijk instaat om andere honden te doden. Grippy is niet zo slecht maar voor de zekerheid hebben ze 'm toch maar thuis gelaten, omdat er ook andere honden aanwezig waren op de locatie waar ze verblijven. Om Grippy wat gezelschap te geven zijn we effies gebleven en hebben wat fetch met 'm gespeeld. ook moesten de kippen worden gevoerd, en mochten we de gelegde eieren mee nemen. Zondag ochtend lekker eieren met spek gegeten, verser eieren kan je niet hebben. We zijn ook aan het overwegen kippen te nemen, maar het schijnt dat kippen slangen, vossen, goanna's (grote hagedissen) en adelaars aantrekt. En ik weet niet wat onze eigen killer (Rusty) gaat doen als er kippetjes rondt lopen. Toch moeten we het maar eens proberen met een paar kippen, je hebt dan tenslotte zekere de garantie dat je "Free Range" eieren hebt. Molly het paard is ook een erg vriendelijk beest, en volgde ons overal toen we daar waren. Wij zijn niet echt bekend met paarden, maar bijna iedereen hier heeft wel een paard rond lopen. Verder heb ik gebruik gemaakt om de vrij op de grond liggende paarde poep op te scheppen om dat weer te gebruiken als mest in de 2 nieuwe groenten bedden die ik laatst heb aangelegd.

We zijn deze week wederom weer druk geweest met branden van stukken bosgebied. Dit zijn waarschijnlijk de laatste voor dit seizoen omdat het nu toch echt te warm begint te worden. Ikzelf vindt dat niet zo heel erg, want het vergt toch wel erg veel van je vrije tijd, afgelopen zaterdag zijn we tot 1uur 's ochtends de volgende dag bezig geweest. Maar hopelijk komt het allemaal ten goede van de zomer en hoeven we minder uit te rukken voor bosbranden die volledig uit de hand branden. De brand die we afgelopen zaterdag hebben gedaan betrof een gebied waar zo'n 12 families wonen. Ik sprak met een van de bewoners, en die vertelde me dat als wij de brand niet hadden geïnitieerd, hij het zelf had gedaan met alle gevolgen vandien. Wij hadden 4 brandweer wagens tot onze beschikking om de brand in toom te houden, dat had niet het geval geweest natuurlijk als de bewoners dit zelf hadden aangestoken. De bosbranden aan het begin van dit jaar in Victoria waar een hoop doden zijn gevallen heeft de mensen behoorlijk "bang" gemaakt. Onder meer omdat er wordt beweerd dat er veel minder doden zou zijn gevallen als er meer van die geplande bosbranden (die wij nu uitvoeren) hadden plaats gevonden. Dus met andere woorden de lokale bewoners waren erg blij en hadden s'avonds boterhammen etc. voor ons gemaakt, die erg welkom waren.

Volgende week woensdag ga ik naar Coolangatta voor een sollicitatie bij het Australische leger. Dit is ruim 3 uur rijden bij ons vandaan, dus ga ik dinsdag in de loop van de dag naar mijn maat Kenny in de Gold Coast wat niet al te ver is van Coolangatta. Dit voorkomt me dat ik woensdag voor dag en dauw de hort op moet de sollicitatie begint namelijk om 8:30 in de ochtend. Ben erg benieuwd wat ik te horen krijg in dit interview, ik ben namelijk niet bereid om te verhuizen, en ook niet om uitgezonden te worden naar oorlogs locaties, dus misschien wordt dit wel het kortste sollicitatie gesprek zijn in m'n leven. Desalniettemin hoop dat dit geen probleem hoeft te zijn omdat dit een functie voor het reserve leger, en de locatie van de functie in Grafton is, waar Jeanette ook werkt. Het is een logistieke functie, wat ik leuk vindt en voor me gevoel ook goed in ben, dus wie weet, meer hier over in de volgende editie van de blog.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten