donderdag 4 augustus 2011

Hendra virus

Hier zijn we dan weer, er zijn een hoop dingen gaande dus heeft ons blog een beetje achterstand opgelopen, ik zal proberen dit tot een minimum te houden. Het nieuws van de afgelopen weken heeft veel aandacht besteed aan het Hendra virus wat op dit moment zorgwekkend begint te worden. Het Hendra virus werd in september 1994 ontdekt, toen het de dood veroorzaakte van dertien paarden bij een training complex in Hendra, een voorstad van Brisbane in Queensland. De natuurlijke gastheren voor het Hendra virus zijn flying foxes (grote vleermuizen soort ook wel vliegende hond genoemd) en deze kunnen het virus over brengen naar paarden (via uitwerpselen), die het virus dan dus weer kunnen overdragen naar mensen. Er zijn al verschillende mensen gestorven aan het virus (voornamelijk dierenartsen) wat dus een zorgwekkende situatie is. Nu was er van de week het allereerste geval dat het virus bij een hond was geconstateerd. Dusty (een Australische Kelpie) moest (omdat men nog erg weinig weet van het virus) worden afgemaakt, ondanks het feit dat ie geen ziekte verschijnselen vertoonde. Dit was natuurlijk een harde dobber voor de eigenaren die ook al verschillenden paarden waren verloren. Wij hebben ook veel flying foxes (en wilde paarden!) waar wij wonen, maar er is geen reden voor paniek volgens zeggen. Wel heeft de hoefsmid (die Jack z'n hoeven bijhoudt) aangeraden om Jack z'n waterbak onder een afdak te houden, wat bij ons ook het geval is.

Verder heb ik ook weer wat preparatie werk verricht voor de locaties waar beton gestort gaat worden. Bernie kwam me helpen om de bekisting te construeren. Hij had z'n speciale werk schoeisel aan gedaan, slippers ;-() Ik blijf me verbazen soms wat de Australiërs voor schoeisel dragen (alhoewel ik me ook wel eens schuldig aan maak) in omstandigheden die iets andere eisen stellen. Ik heb een "dumpy level" kunnen lenen van Peter die wat verderop woont, wat ons in staat stelt om alles een beetje waterpas te zetten. Nadat de bekisting aan de zijkant van het huis was gedaan, moest ik de grote gas fles ontkoppelen om het zwarte plastic neer te leggen. Ik heb tijdelijk de gas fles van de BBQ gemonteerd (wat ook LPG is) op een plateau gezet wat ons in ieder geval instaat stelt om nog steeds te kunnen koken. Helaas ben ik weer op een vertraging gestoten, Bernie heeft me dringend aangeraden om 3 bomen die vlak bij de garage staan weg te halen voordat de garage gebouwd gaat worden. Deze bomen laten een hoop rotzooi vallen en gezien het feit dat we ook het water dat op dit dak wil opvangen voor onze drinkwater voorziening is dit niet wenselijk. Bernie is niet de eerste die dit heeft aangeraden, maar ik had eerlijk gezegd niet zo'n zin in weer een ander klus die hele boel vertraagd :-( Dit was natuurlijk naïef en ik weet dat ik er spijt van krijg als ik het niet doe, dus toch maar de knoop doorgehakt en gestaakt met het maken van de bekisting totdat deze drie bomen zijn verwijderd, SHIT !!!

Verder doen we het erg goed op dit moment in de voetbal competitie en blijven elke wedstrijd winnen tot grote vreugde van de coach. Als we zo doorgaan maken we een kans om finales te spelen in Coffs Harbour, wat voor mij nou niet echt hoeft, het is al moeilijk genoeg voor deze oude man. In ieder geval was een wedstrijd (die eigenlijk afgelast had moeten worden) gespeeld in een modder bad weer een reden om in de lokale krant te verschijnen !

Tot zover...............

1 opmerking:

  1. He hallo maar weer! Leuk om weer helemaal bij te zijn en zo super dat je absoluut niet hoeft stil te zitten!! Al zou je dat soms best graag doen, denk ik! Je bent echt een volleerde klusjesman aan het worden, zeg! Geweldig hoor!
    Groetjes van ons, hebben zin om weer eens langs te komen....waarom is het nou zo ver weg??

    BeantwoordenVerwijderen