vrijdag 15 juli 2011

Below zero ???

Na al die jaren in Australië te hebben gewoond hebben we dan voor het eerst de temperatuur onder het vriespunt zien duiken. Ik werd s'ochtends wakker en zag dat alles wit was buiten, ik kon m'n ogen niet geloven, ze hadden kouder weer voorspelt maar dit ? Volgens Jeanette was ik zo opgewonden als een kind die ziet dat het buiten heeft gesneeuwd. Ik vond dat een beetje overdreven. Maar ik moet toegeven dat ik er zeer van genoot, zeker toen ik op de thermometer keek die aangaf dat het buiten -1.8 graden was. Snel de kachel wat opgestookt en naar buiten om wat fotootjes te maken, Jeanette had nog niet echt veel trek om uit bed te komen ;-) De locals verkondigen dat het hier inderdaad kan vriezen in de winter, wat tot nu toe nog niet echt was voor gevallen. Zoals ik al zei ik vindt het heerlijk om toch nog wat seizoen wisselingen mee te maken. Afijn de vorst zou goed moeten zijn voor de boerenkool zij het niet dat het iedere keer wordt opgegeten door het lokale wildlife. Al het ander alten ze staan maar schijnen de boerenkool toch wel erg lekker te vinden, dus dit zet niet echt zoden aan de dijk. Gelukkig hebben we al wel een (eigen verbouwd) maaltje kunnen eten wat heerlijk was. Helaas geen Unox rookworst, maar we hebben het moeten doen met een Kranski, wat met de uitgebakken spekkies een redelijk alternatief was.

Tyson onze hond met 3 poten, begint redelijk oud te worden en begint te vertonen dat ie snel moe wordt, en moeite krijgt met de wandelingen. Desalniettemin wil ie nog steeds heel erg graag mee en wordt zeer enthousiast als er maar even signalen zijn dat we met ze we gaan. Nu had Jeanette al een paar keer geopperd om een 2dehand wandel wagentje op de kop te tikken voor 'm. Laat nu Ida (onze Utrechtse vrienden die wat verderop wonen) er eentje voor $10 op de kop getikt hebben. Dit moesten we dan gelijk maar effies uitproberen, kijken of naar "meneer z'n zin was. Ik geloof niet dat ie erg veel problemen had met het feit dat ie rondt gereden werd zie onderstaand filmpje. We gaan de wandel wagen dus nu maar regelmatig mee nemen, zodat die "oude man" toch nog kan genieten van z'n wandelingetjes.

Verder is Mal van de Pest inspectie langs geweest om wat wijzigingen aan te brengen aan onze Termguard installatie. Termguard is een stelsel van buizen onder het beton waar onder druk gif in gespoten wordt om ervoor te zorgen dat er geen termieten onder (en om het huis) een nest gaan bouwen en je huis opeten. Aangezien we een tijdje geleden geconstateerd hadden dat we termieten hadden, moesten we concluderen dat de huidige installatie niet afdoende werkte. Mal heeft het systeem gesplitst en ook nog wat gif op de grond gespoten naast het huis waar het beton gaat komen voor de laundry. Het gif zou niet gevaarlijk moeten zijn voor onze huisdieren, dus dat geloven we dan maar. Mal is een aardige vent waar ik het goed mee kan vinden, een echt ozzie. Afijn ik had hem verteld dat m'n eigen bedrijfje was begonnen en hij had eventueel wel interesse in een website. Dus das mooi, misschien een toekomstige klant. Heb voorzichtig al wat potentiële klanten gesproken die een website willen beginnen en ik misschien voor ze kan gaan bouwen. Vandaag leg ik de laatste hand aan m'n eigen website om mijn business te promoten. Ken heeft een nieuwe logo voor me ontworpen, waar ik erg blij mee ben. AFMitConsultancy is de naam en de business en de website kan je vinden als je hier klikt. We hebben oranje gekozen omdat dat een goede kleur is die er goed uitspringt en natuurlijk omdat het de kleur is van m'n geboorte land.

1 opmerking:

  1. luitjes, wat een goed idee van die wandelwagen. Je moet inderdaad iets overhebben voor de trouwe hondjes als ze ouder worden. Zo te zien heeft ie het best naar zijn zin.... Misschien zijn terreinbanden een optie in dat bos bij jullie. Bij ons ligt de boel ff een paar weken op z'n gat....hand gebroken ! Groetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen