woensdag 16 februari 2011

Bridge to Bridge in Grafton

Eindelijk was dan afgelopen weekend de Bridge to Bridge race in Grafton, de race die al verschillende keren was gecanceld omdat er teveel regen was gevallen. Nu hoor ik je denken te veel regen je praat over een race op het water ? Dat klopt deze race is op de (machtige) Clarence rivier, wat een reusachtige rivier is en waar dus een hoop ander rivieren op uitmonden. Dit betekend dat na de gigantisch regens die we hebben gehad deze rivier enorm stijgt en dus bijna over z'n oevers trad. Tijdens zo'n "natte" periode drijft er een hoop rotzooi (boomstronken etc.) wat een probleem kan veroorzaken als je daar met je boot zo'n 160 km/u tegen aan vaart. Inderdaad zo hard gaan de top klasse boten en hebben daar dan nog 2 water-skiërs achter hangen ook !! Dit is waar de race om gaat, zo snel mogelijk van de brug in Grafton naar Harwood en weer terug (een slordige 100 km) met 2 skiërs achter je aan.
View Larger Map Er zijn verschillende klassen, maar de "Super-class" is veruit de meest spectaculairst, deze boten hebben gigantische V8 motoren, wat een lust is om die te horen brullen (ik heb een gigantisch zwak voor V8 motoren). Afijn het record was verbeterd dit jaar en het parcours werd afgelegd in 36 minuten en 50 seconden, dit was echter niet de snelste tijd, er was een boot sneller, maar die was gestart aan de verkeerde kant van de boeien en was gediskwalificeerd.



Ook heb ik deze week weer wat tijd besteed aan Jack z'n onderkomen, de hoefsmid had me aangeraden om ervoor te zorgen dat z'n onderkomen ten alle tijden droog is. Dit i.v.m. zijn slechte staat van zijn hoeven. De plek waar zijn onderkomen is wordt vrij nat als het heeft geregend. Ik heb een rol materiaal gekocht wat als eerste op de grond gaat wat moet voorkomen dat het grit in de grond verdwijnt, daarna heb ik 2 aanhangers met grit ("blue metal" genaamd) gehaald om die over het "geweven plastic" te gooien. Jack vond dit allemaal razend interessant en kon niet wachten om in z'n onderkomen te komen, wat was dat zwarte spul dan wel op de grond, dat had ie nog nooit gezien. Natuurlijk moest dit nader onderzocht worden, en vond ie het nodig om het omhoog te trekken, wat natuurlijk niet echt hielp. Afijn ik heb 'm er snel uitgewerkt zodat ik verder kon, dat hield niet in dat ie opgegeven had ! Uiteindelijk had ik alle grit uitgeladen zodat er geen plastic meer te zien was, dus werden nu de steentjes het mikpunt van zijn nieuwsgierigheid. Het ziet er allemaal weer goed uit, en zal er toe bijdragen dat zijn hoeven sneller zullen genezen, maar de hoefsmid die volgende week komt zal daar pas echt uitsluitsel over kunnen geven.

En tot slot wil jullie lezers mededelen dat de Cricket wereld cup is begonnen, velen zullen nu denken wat kan mij dat nou schelen. Maar wat velen niet zullen weten is dat Nederland daar ook in meespeelt en volgens mij het enigste land is wat nooit tot het "Gemenebest" heeft behoord. Ik heb geen flauw benul wat Nederland in deze wereld cup doet, en het is vrij onwaarschijnlijk dat ze ook maar iets zullen bereiken, maar ik vond het een interessant genoeg feit om te vermelden in onze blog.

Nu dit was het weer, het is nu ruim 40 graden dus ik ga maar weer eens voor een duikje !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten