maandag 28 juni 2010

AFM IT Consultancy

Omdat ik nog steeds loop te rotzooien met m'n rug (heb zelfs al acupunctuur geprobeerd), gebeurt er nog steeds niet echt veel om het huis. Daarom dacht Jeanette om alvast te beginnen met de greppel dicht te gooien waar de kabels van de zonne-cellen in liggen. Ze heeft 2 weken vrij genomen om zo meer van het WK te kunnen zien. En dus begon ze vol goede moed met deze zware klus, de kippen kwamen zelfs kijken. We hebben het aanraden opgevolgd om zo'n 20cm van de oppervlakte een stuk plastic te begraven met een waarschuwing erop dat daar electriciteits kabels onder liggen. Had dit maar het geval geweest bij de originele kabels, dan hadden we die waarschijnlijk niet door midden gehakt ! Afijn de volgende dag had Jeanette ook last van haar rug, en liepen we met z'n tweetjes rondt alsof we 80 jaar oud waren.

Ook was van de week dan eindelijk onze gas fles (45Kg fles) op, en konden we niet meer koken. Nu kan je een hoop met de magnetron doen, maar toch niet alles, en omdat we niet echt in de bewoonde wereld wonen, moesten we toch een redelijke tijd wachten voor er een nieuwe gas fles gebracht werd. Dan is het toch makkelijk dat je een brander hebt op je BBQ, weliswaar moet je naar buiten om iets te koken, en heb je wat beperkingen, maar je kan toch verder. Aangezien we alleen maar gas gebruiken voor het fornuis en de oven doen we vrij lang met een fles, ruim 3 jaar heb ik globaal uitgerekend. Ik wil met de tijd nog een tweede gas fles laten installeren zodat de vaste BBQ die ik ga bouwen in de entertainment ruimte daarop aan kan sluiten.

Jack onze kat heeft de laatste weken de gewoonte om Feathertail gliders (in het Nederlands Vliegende buidelmuis genoemd) te vangen. Het is niet echt een muis maar de allerkleinste possum soort (pygmee possum) die er bestaat. Het zijn wonderlijke beestjes die via een "vlieghuid" tussen de ellebogen en de knieën van de ene boom naar de andere zweven. Natuurlijk zijn we niet echt blij met het feit dat jack dit doet, en hebben hem daarom een belletje aan zijn riem gedaan. Helaas heeft dit nog niet het gewenste resultaat, gisteravond kwam ie weer met zo'n beessie aan zetten, maar was nog wel levend. Omdat ie erg koud was hebben we 'm naast de kachel gezet maar helaas was ie de volgende dag toch dood. Dit is de reden dat we Jack s'nachts opsluiten, maar ziet toch nog kans om s'avonds zijn "jacht' instincten gehoor te geven. Ik heb dan toch liever dat ie aan het rotzooien is in de vaatwasser :-)

Omdat ik sporadisch nog wel eens een verzoek krijg om computers/netwerken van lokale bedrijfjes na te kijken heb ik mijn Australian Business Number (ABN) weer geactiveerd. Toen we verhuisde ben ik gestopt met mijn honden trainings bedrijfje, en heb toen ook mijn ABN gedeactiveerd. Maar aangezien de bedrijfjes waar ik soms werk voor verricht een officiële rekening willen hebben ben ik toch maar weer met m'n bedrijfje gestart (zei het een iets andere service). Heb wat simpele visite kaartjes laten maken en zelf snel een logootje ontworpen. Zoals ik al zei, dit gebeurt zeer sporadisch, maar we zien wel waar het schip strandt. Ik ga dit verder niet echt actief promoten, omdat ik daar een hekel aan heb (dit was een van de belangrijkste reden waarom ik met m'n honden trainings bedrijfje was gestopt). Maar wie weet krijg ik nog wel wat meer via mondelinge "reclame", de tijd zal het leren, baadt het niet dan schaadt het niet !

Nederland is weer iets verder door van Slovakije te winnen, ben nog steeds neit echt onder de indruk, en ben bang dat de Brazilianen een treetje te hoog is voor de Nederlanders, maar wie weet ????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten