maandag 31 augustus 2009

Roo Hunting

Gisteren toen we aan het ontbijten waren, zag Jeanette dat onze 2 border collies (Chicko & Jessy) op een Kangoeroe (Roo), aan het jagen waren. De Kangoeroe was waarschijnlijk via de voorkant over het hek gesprongen. Het hek aan de voorkant is oud en niet erg hoog, wat het makkelijk voor ze maakt om in het gebied te komen wat ik volledig heb ge-omheind. Het beest was volledig uitgeput, waarschijnlijk van het trachten te ontsnappen. Telkens weer probeerde hij door het hek heen te komen hopende dat ie erdoor kon, waardoor ie iedere keerde hard terug veerde, en vervolgens op z'n rug bleef liggen om naar adem te happen.

We hebben Rusty (Australian Cattle dog kruising) gelijk op gesloten want die had de roo gelijk afgemaakt, Jessy & Chicko daarentegen waren druk bezig met de Roo te hoeden wat in hun bloed zit. Desalniettemin kregen we de Roo niet uit het omheinde gebied. We besloten om alle honden op te sluiten en de Roo zelf de mogelijkheid te geven om via de voorkant te ontsnappen, veel meer konden we ook niet doen.

De Roo was te groot om te grijpen, en had ook geen zin om opengehaald te worden door de scherpe klauwen die ze hebben. Na een het een uurtje te hebben gegeven denk ik dat ie er in was geslaagd, want we hebben 'm niet meer gezien. Verder kunnen we nu ook een schorpioen tot de lijst van dieren toevoegen die we in huis hebben aangetroffen. Wederom een kleintje en was waarschijnlijk een "Marbeld Scorpion", kan een pijnlijke steek geven maar is verder ongevaarlijk. Na wat gelezen te hebben op het internet, zijn ze nuttig en eten graag termieten, dus maar goed dat ik 'm niet heb afgemaakt, maar los gelaten heb in de tuin, kan ie daar z'n nuttige werk voortzetten !

Ik ben afgelopen week erg druk geweest met callouts van de fire brigade, en moest assisteren bij mijn eerste auto ongeluk (MVA -> Motor Vehicle Accident). Ik was hier een beetje huiverg voor, omdat ik de nodige horror verhalen al heb gehoord. Gelukkig was dit niet het geval, een vrouw met haar dochter was de macht over het stuur verloren en aan de ander kant van de weg in de berm geraakt en tot stil stand gekomen tegen een kleine boom. Ze hadden erg veel geluk gehad het had allemaal veel erger kunnen zijn. Afijn na de auto te hebben gecontroleerd of er eventueel benzine lekte etc. en de brandslang voor de zekerheid te hebben uitgerold, was het wachten op de takelwagen. Nadat de auto op de takelwagen is geladen mogen wij ook weer weg, op de terug weg werden we opgeroepen om een bos brand te onderzoeken. Na dit te hebben volbracht moesten we daarna ook nog een 2de brand onderzoeken, al met al een lange dag. Volgens Ian (de captain), is dit nog maar het begin :-(. Het bushfire seizoen is met 1 maand vervroegt, normaal begint dat 1 Oktober, nu dus 1 September, ze verwachten een hete zomer met alle gevolgen vandien.

Jeanette is afgelopen zondag met Jessy, naar honden training geweest en ze is geslaagd voor haar basis agility (behendigheids) training. Ik ben afgehaakt om dat ik het niet zo goed kon vinden met de trainer (eigenwijze vanderLinder), vond het beetje zonde van m'n tijd. Ik heb me voorgenomen om wat te proberen met de andere honden thuis. Vrijdag hebben we onze laatste competitie wedstrijd gepeeld en hebben met 20-0 gewonnen, was niet echt veel aan, maar we hebben de finales bereikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten