dinsdag 7 december 2010

Jack's enclosure

Zoals eerder vermeld ben ik druk geweest met het omheining van Jack's nieuwe "leef" gebied. Nog wat extra (prikkel)draad gekocht en ik had een tijdje geleden nog wat hekwerk in het bos gevonden wat ik nu goed kon gebruiken, wat beugels bij de hardware shop gehaald en viola een pracht hek ! Ik begin zo langzamerhand het omheinen aardig onder de knie te krijgen. Ik had bij wat andere mensen gekeken en die maakte gebruiken van grippers's, wat een soort ty-rap is voor staal draad. Je kan de draad er maar aan een kant in doen en door trekken, en door een soort grip systeem kan de draad niet meer terug. Aangezien er behoorlijk wat kracht aan te pas komt om de staal draden strak te spannen had ik dus een "dood" gewicht nodig om als tegenwicht te fungeren als ik de draad strak wilde trekken. Wat was nu zwaar genoeg om daar voor in aanmerking te komen, natuurlijk de vertrouwde Hilux was hier perfect voor. De (draad) spanner aan de bull-bar gebonden, en het strak trekken kon beginnen, het werkte perfect, je kan nu bijna gitaar spelen op de draden. Als we terug komen uit Nederland ga ik op zoek naar een "paddock basher", die ik dan in het vervolg voor dit soort dingen kan gebruiken. Nu hoor ik je zeggen wat is nu een "paddock basher), nou dit is een oude ongeregistreerde auto die je dan alleen op je property kan gebruiken voor allerlei klussen zonder dat je bang hoeft te zijn dat ie beschadigd, ik hou jullie op de hoogte. Ook had ik een "spinner" geleend van Peter, wat het makkelijker zou maken om de draad van de grote rol (750m) af te rollen. Een spinner is een groot wiel waar de rol draad op vast zit en je in staat stelt de draad af te rollen zonder dat het in de knoop komt te zitten. Het probleem met zo'n grote rol draad is, dat als je het los maakt de rol zich begint af te rollen (recoil) en erg snel in de knoop komt te zitten, en geloof me dat wil je niet !!! Afijn de omheining is klaar, ik moet alleen nog wat werk verrichten om zijn shelter (waar ie kan schuilen voor de regen en hagel) af te maken. Tijdens de werkzaam heden was ik al een paar keer een klein maar schitterend bloempje tegen gekomen, en iedere keer als ik Jeanette erbij wilde halen om het te laten zien was die verrekte bloem verdwenen :-( Dus de eerstvolgende keer dat ik tegen dat bloempje aanliep had ik er een foto van gemaakt om aan te tonen dat ik niet helemaal gestoord was. Vraag me niet wat het is want we hebben geen flauw benul. Over bloemen gesproken we hebben het weekend een vleesetende plant gekocht. Die heb ik altijd al hebben willen hebben, nu maar eens kijken of ie met de kolere "March flies" af kan rekenen, maar dat zal wel wishfull thinking zijn :-)

Ben trouwens van de week om 2 uur s'nacht opgeroepen omdat een vrachtwagen op de snelweg in lichte laaie stond. Ondanks dat het hevig regende weerhield dit dat de aanhanger van de vrachtwagen er niet van dat ie behoorlijk in de fik stond. Het was een vrachtwagen die (nieuwe) luxe auto's vervoerde. De chauffeur was gestopt om te gaan plassen maar toen ie terug kwam stond de achterste auto op de aanhanger in de fik, hij heeft nog snel de aanhanger kunnen ontkoppelen, net voordat de banden en benzine tanks van de auto's begonnen te exploderen door de gigantisch hitte. Wij konden niet echt veel doen dan het ergste afwachten, omdat er giftige gassen kunnen vrijkomen met deze branden moet de stads brandweer erbij aan te pas komen want die hebben speciale equipement hiervoor die wij (rural fire brigade) niet hebben. Afijn na het uiteindelijk was geblust zijn we allemaal naar huis gegaan om nog wat slaap mee te pakken. De volgende dag werd de volledige afgebrande aanhanger geborgen en stond er ook nog een artikel in de lokale krant.

1 opmerking:

  1. Hallo Down Under.... Het is de Fringed Violet, dat mooie paarse bloempje. Haha, hier in Nederland gewoon gevonden.... Als je haar google'd komt ze er wel uit rollen. Goeie reis (waarschijnlijk al onderweg...) enne ik denk dat jullie een witte kerst gaan krijgen!! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen