dinsdag 14 december 2010

Carpet Phyton !!

Ik werd vannacht wakker van het gefladder van de kippen in de ren, dit gebeurt wel vaker, maar om een of andere reden klonk het anders deze keer. Dus snel bed uit en een lantaarn gepakt en gaan kijken wat er aan de hand was. En waar ik al bang voor was, trof ik een ruim 2 m lange slang op de bovenste stok aan, die naar beneden zat te kijken waar 2 kippen op de onderste stok zaten. Ik denk toch dat een kip te groot zou zijn geweest voor de slang, maar wat je soms op TV ziet, deinen ze niet terug voor een wat grotere prooi. Het was een Carpet Python (Tapijt Python) die ik wel een eerder rond het huis had aangetroffen, alleen was deze stukken groter ! Ik heb snel de kippen van de onderste stok verwijderd, want om een of andere reden konden ze er niet echt mee zitten dat er een ruim 2 m lange slang boven ze zat, en op elk moment toe kon slaan. Maar wat nu, hoe kreeg ik die slang nu uit de kippen-ren, afijn maar proberen of we de kippen uit de ren konden krijgen dan waren die tenminste voorlopig in veiligheid. Dat was ook makkelijker gezegd dan gedaan, want door al dat gedoe waren ze inmiddels ook in paniek, maar uiteindelijk is het met de hulp van Jeanette gelukt. (Ze lag nog op bed en was niet al te kien om mij te assisteren). Na de ren te hebben afgesloten en de kippen buiten te hebben gelaten, zijn we weer naar bed gegaan om nog wat slaap mee te pakken. De volgende morgen was de slang er natuurlijk al weer vandoor, wat jammer was omdat ik liever gehad dat ie gevangen en verplaatst zou worden, ik weet namelijk zeker dat ie terug komt, tapijt pythons zijn erg territoriaal. Het verklaard waarschijnlijk wel waarom we een stuk minder eieren hebben de laatste tijd, en ook misschien de dood van een van de kippen vorige week. Alhoewel als die kip inderdaad door de python was gewurgd ik dit toch had moeten kunnen zien. De kip zag er vrij normaal uit (weliswaar dood) zonder enige bewijs dat ie was toegetakeld, ik denk toch dat ie door zo'n verrekte teek het leven heeft gelaten !

De regen periode de we nu al een paar maanden hebben is nog steeds gaande en schijnt veroorzaakt te worden door El Nino. D'r wordt voorspeld dat dit wel tot maart kon gaan duren, in het zuiden van NSW is voor een hoop plekken de noodtoestand uitgeroepen i.v.m. de overstromingen.

Zo erg is het hier nog niet, maar de regen zorgt er wel voor dat we niet echt veel klussen kunnen doen, en dus veel tijd in de hangmat wordt gespendeerd (maar niet heus !). Desalniettemin ben ik afgelopen weekend druk geweest met het maaien en het afmaken van Jack z'n onderkomen, en Jeanette met het schoonmaken van het huis. Mara & Eric komen vrijdag om op ons huis en huisdieren passen. Wij vertrekken dan zaterdag in de loop van de middag op weg naar Brisbane (zo'n 4.5 uur rijden) om het vliegtuig te pakken naar Hongkong, vandaar naar Frankfurt, en dan als laatste naar Amsterdam. We zien er erg naar uit om onze familie en vrienden weer te zien, nu maar hopen dat we ook nog een witte kerst hebben, maar zoveel geluk zullen we wel niet hebben !!

1 opmerking:

  1. Hoi Ton en Jeanette,

    Leuk om jullie zo te volgen!
    Wij willen jullie een goede reis wensen en zo te lezen zullen jullie daar nog wel even zoet mee zijn!
    En..grote kans op een witte kerst in Nederland!
    We hebben de eerste ronde sneeuw al achter de rug en zelfs in het Noorden is er al geschaatst op natuurijs.
    Misschien zien we elkaar nog, maar in ieder geval wensen wij jullie heel veel plezier en quality time met de familie..en een witte kerst..haha
    Fijne feestdagen!!

    Groetjes,
    Jeroen, Mariëlle, Sanne en Eva

    BeantwoordenVerwijderen