woensdag 1 december 2010

Preparations concrete slab

De regen de laatste maanden heeft ervoor gezorgd dat er erg veel vertraging (en het feit dat ik ervoor heb gekozen om het beton zelf te regelen, om kosten te sparen) is opgetreden met het bouwen van de garage. Peter kwam effe helpen met het uitzetten van de ruimte waar het beton gestort gaat worden, en had zijn dumpy level (landmeters niveau meter) meegenomen. Ik wist dat het niet helemaal vlak was, maar dat er zo'n slordige 40cm verschil tussen de beide uiteinden had ik niet verwacht. Dit hield dus is dat er 40 cm opgehoogd moest gaan worden of een compromis van 15cm uitgraven en dan 25cm verhogen, wat de beste optie leek. Moet dan alleen zorgen dat het gedeelte 15 cm wordt ingegraven een waterafvoer krijgt om regenwater op te vangen zodat dit niet de garage in kan lopen. Afijn toen er enigszins een droge dag was, kwam Dave de buurman langs met zijn bobcat om wat grond te verplaatsen. Allereerst het stuk van 15cm wegraven, helaas bleek het dat er een grote boomstronk zat, het is onvoorstelbaar wat zo'n bobcat heeft, na wat "gepiel" was de stronk eruit ! Toen moest er natuurlijk grond komen om die 25 cm op te gaan hogen, dus een plek gezocht dichtbij waar we konden gaan graven. Weer een voordeel om een hoop grond te hebben ! Nadat alle grond was verplaats hadden we een groot gat (wat zich snel vulde met water), en hoop grond waar de beton op gestort moet gaan worden. Omdat deze grond vers is is het ook erg "los" wat niet is gewenst als er beton op gestort moet gaan worden dus een compacter (Wacker Packer noemen ze dit hier) gehuurd om de grond wat compacter te maken. Maar na wat meer regen blijkt het toch nog steeds een beetje te zacht te zijn, dus zal het nog wat meer tijd nodig hebben om te "zetten", wat het mooi kan doen als wij in Nederland zijn. We hebben ook nog wat palmen verzet, want zouden toch echt te dicht bij de garage komen te staan. Aangezien we ook een water tank naast de garage willen gaan plaatsen en die palmen een hoop zooi laten vallen, was dit een goede oplossing. nu maar afwachten of ze de verplaatsing gaan overleven.

Het stuk naast het huis waar de laundry gaat komen, heb ik met de hand proberen te prepareren, omdat hier de nodige pijpen lopen wilde ik daar geen bobcat hebben. Helaas was ik ook niet voorzichtig genoeg, en sloeg een groot gat in een van de regen pijpen wat dus ook de aanvoer is voor ons (drink)water. Zal verder niet vermelden wat ik daar op te zeggen had, dat laat ik aan jullie fantasie over. Deze bocht moest dus compleet worden vervangen, en zoals gewoonlijk als er wordt gegraven zijn de kippen er "als de kippen" bij, om te controleren wat voor heerlijkheden ik deze keer opgraaf. Aangezien ik niet echt veel meer kan doen, ben ik verder gegaan met het afmaken van het hekwerk voor Jack de ezel, meer hierover volgende keer........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten