vrijdag 25 mei 2012

Lift on the petrol tank ?

Het is vrij gebruikelijk om hier in Australië je hond in de tray van je auto (Ute) te vervoeren, alhoewel deze foto een beetje overdreven is (maar wel leuk). Maar wat als je baasje alleen maar een grote vrachtwagen hebt. Een aantal dagen geleden reden we naar Grafton, en toen we een vrachtwagen inhaalde moesten we toch eerlijk bekennen dat we dit niet hadden verwacht. We moesten echt 2 keer kijken om te zien of het echt wel waar was, maar ja hoor daar zat (boven de benzine tank) een hond prinsheerlijk op een stuk karton (voor comfort). We blijven ons verbazen wat we hier soms zien op het platte land zien. Dit is toch de laatste plek waar ik m'n hond zou plaatsen als ik me verplaats via auto, maar de hond scheen zich er zeer comfortabel te voelen ?

Het is inmiddels weer winter bij ons en we hebben elke avond de kachel weer lekker aan, dit jaar ben ik wel voorbereid en heb een gigantische lading hout gekliefd wat genoeg zou moeten zijn voor de hele winter. En het lijkt erop dat we dit jaar voor het eerst onze eigen navel sinaasappels kunnen genieten. 3 niet al te veel, maar je moet toch ergens beginnen. De citroenen boom zit vol zoals ie elk jaar zit, wat leuk is maar hoe vaak gebruik je (en hoeveel) een citroen ? En dan is natuurlijk de Eurocup koorts weer aangebroken, nou dat wil zeggen bij ons, niet in Australië. De meeste weten niet eens dat het gaande is, alleen de Ozzies die zijn geïmmigreerd weten dat schitterende spektakel op dit moment wordt gespeeld. Zodoende worden niet alle wedstrijden op TV uit gezonden (8 in totaal). Dit vinden we natuurlijk niet genoeg, en hebben we tijdelijk satelliet TV aangeschaft. De schotel staat al op het dak, er was een mooie aanbieding zonder contract verplichtingen. Dus als de Eurocup en de Olympische spelen weer zijn afgelopen kunnen ze het allemaal weer ophalen. Wat dan normaliter gebeurt is dat ze decoder op komen halen en de schotel laten staan, voor het geval dat je het weer opneemt.

Verder hebben we (George en ik) ook een hoop vorderingen gemaakt met de garage. Eerlijkheidhalve dien ik te vermelden, dat ik een fuckup heb gemaakt met het dak wat in hield dat ik een kwart van het dak opnieuw moest gaan doen. Wat een hoop extra werk was, en ook resulteerde in metalen dak sheets met schroef gaten op de verkeerde plek. Afijn niets wat een beetje siliconen niet kan oplossen, maar ik was behoorlijk geïrriteerd het is tenslotte een spik splinter nieuw dak. Toen we met een van de zijkanten waren begonnen de kant waar een deur in kwam stuiten we op wat problemen, en de bijgeleverde bouwplan gaf niet echt veel opheldering. Dus de leverancier maar gebeld, je moet weten dat we deze garage al meer dan een jaar geleden hadden geleverd gekregen. Afijn uiteindelijk de leverancier gebeld, die me doorverbonden met Conway die de schuren normaal bouwt. Hij verontschuldigde zich voor de summiere (ontbrekende) informatie in de handleiding, en gaf ons een aantal mogelijkheden om de deur te plaatsen. Helaas waren wij niet echt onder de indruk met de mogelijkheden, en dus weer terug gebeld, met een manier van waar wij van dachten dat dat beter was en er veel beter uit zou zien. Dit betekende wel dat we wat extra afwerkings materiaal nodig hadden. Na te hebben uitgelegd wat wij wilde gaan doen, was hij zeer onder de indruk van ons idee, en moesten we opgeven wat we nodig dachten te hebben om dit te verwerkelijken. Hij zou dit dan laten maken zonder enige kosten in berekening te brengen, ik moest het alleen zelf op gaan halen in Coffs Harbour. Ik moest wel beloven om foto's op te sturen van het eind resultaat. Nu dit heb ik gedaan, en ze waren zo onder de indruk dat ze deze methode gingen gebruiken voor all hun garages van dit type wat leuk was om te horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten