maandag 12 december 2011

Canoeing Nymboida

Jeanette en ik hebben een poging gewaagd om weer eens wat te kanoën, en wel in een zij-arm van de Nymboida rivier. Het Nymboida kano centrum is ruim een half uurtje bij ons vandaan en stond al een tijdje op ons verlanglijstje om te doen. Kevin & Laura van die we kennen van de firebrigade geven al een lange tijd instructie met kano varen, en hadden aangeboden om eens samen wat te gaan peddelen. Ondanks we niet zo fit en flexibel meer zijn als we vroeger waren, hebben we erg genoten. Het kano centrum heeft ook een camping waar je dus je tentje op kan zetten of een cabine kan huren. Het ligt erg mooi en je mag je honden meenemen als je daar goed op let. Dit moeten we maar eens een keer gaan proberen buiten het seizoen wanneer er niet veel mensen zullen zijn, want het is daar echt prachtig. Afijn terug naar het kanoën, Kevin & Laura hebben ons verschillende technieken geleerd, om bepaalde "uitdagingen" aan te gaan. Gelukkig was het water niet zo koud want we we zijn natuurlijk verschillende keren onder gegaan. De veiligheid staat natuurlijk hoog in het vaandel bij de instructeurs dus zijn er geen vreemde capriolen uitgehaald, zoals dat nog wel eens gebeurde op de tripjes met de jongens in de Ardenne ;-)




Van het weekend langs Rudy en zijn vrouw geweest om te BBQ'en. Rudy is een ouwe Oostenrijker die niet vies is van een drankje. Die zijn dan ook redelijk wat weggewerkt, ze dronken een verdacht goedje wat een soort hazelnoot cream was. Ik heb het maar gewoon bij een biertje gehouden, wat achteraf een goed idee was, want de "oude" mannen konden niet meer lopen op het laatst. Afijn wat ik wel leuk vond om te melden is dat Rudy zijn BBQ heeft gemaakt een aantal grote (zand-) stenen, met daarop een grote ijzeren plaat wat afkomstig is van een een of ander grote graaf machine. Ik blijf het prachtig vinden hoe de mensen hier van niets iets schitterends maken.

Ik ben ook weer eens langs geweest bij onze vrienden die een Palm boom kwekerij hebben, en heb weer een hele vracht palmen van ze mee gekregen. Ben de afgelopen dagen druk geweest met het planten van een aantal van die palmen aan de achterkant van het zwembad. Met de tijd wil ik daar een houten zonnen deck gaan bouwen waar deze palmen dan erg leuk staan. Dus moest ik dan toch een klein beetje uitdenken hoe dan ongeveer dat deck dan gaat worden, het bouwen van het deck gaat voorlopig nog niet gebeuren dus vandaar had ik daar nog niet echt over nagedacht. Na wat creatief denken er dan toch uitgekomen en ben halverwege met het planten. Deze keer hebben we een groot aantal Fishtail palmen (visstaart) gekregen zo genoemd omdat de bladeren een beetje lijken op een visse staart. Ook heb ik een paar nieuwe palmen voor de cottage neergezet, en de dode weggehaald die de vorst die we hebben gehad niet hebben overleefd. Aangezien ze nog maar net geplant waren, waren ze nog niet echt bestendiging tegen dat kleine beetje vorst dat we hebben gehad in de winter. Dus nu maar kijken hoe dat gaat met de winter volgende jaar. Natuurlijk ging ik weer een door een waterleiding heen toen ik aan het graven was, dat gebeurt nog wel eens de laatste tijd. Ik weet toch redelijk waar alle leiding liggen, ik moet alleen proberen te herinneren dat er een kans is dat ik een electriciteits of water leiding kan raken. Als ik dat doe en niet blind beginnen te graven zou het toch niet meer moeten gebeuren !! Dus die leiding moest weer worden gemaakt, Jeanette effies gebeld en die heeft de benodigde materiaal mee genomen zodat het allemaal weer snel was verholpen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten